حوزه علمیه نخبگان یک

تحت اشراف نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز

نجاح
نجاح
نجاح

حوزه علمیه نخبگان یک

تحت اشراف نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز

یادداشت
رواق حدیث
  • افراط و تفریط

    امام علی (ع):

    نمی بینی نادان را مگر این که کارش یا افراط است و یا تفریط

    نهج البلاغه، حکمت 70

پوستر
  • محفل انس با قرآن به مناسبت اعیاد شعبانیه
دیدگاه
طبقه بندی موضوعی
رویش
  • دانلود رویش نخست
رسش
  • پیش شماره نخست رسش منتشر شد
اخبار عمومی

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۲۸ ب.ظ

دفتر مطالعات آثار شهید مطهری

شخصیت شهید مطهری(ره)در تاریخ معاصر، به ویژه در مقوله اندیشه و فرهنگ اسلامی از اهمیت و برجستگی خاصی برخوردار بوده و حیات دینی و علمی این عالم فرزانه سرمشق و الگویی کم­نظیر برای ما حوزویان است.

حضرت امام خمینی(ره) با تعابیر استثنایی و منحصر بفردی، آثار شهید مطهری(ره) را تأیید و مطالعه آنها را به همگان توصیه کردند؛ ایشان در پیام تسلیت خود به مناسبت دومین سالگرد شهادت استاد فرمودند: آثار قلم و زبان او بی­استثنا آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می­گرفت، برای عارف و عامی سودمند و  فرح­زاست.          

مقام معظم رهبری(مدّ ظله العالی) نیز در مناسبت­های مختلف، گویاترین جملات را درباره ضرورت مطالعه این آثار به ویژه برای طلاب حوزه­های علمیه مطرح کردند؛ ایشان در جمع طلاب فرمودند: اگر بنده می­خواستم برنامه حوزه علمیه قم را بنویسم، قطعاً و بلاشک یکی از مواد برنامه را این می­گذاشتم که کتابهای آقای مطهری(ره) خوانده شود، خلاصه­­نویسی شود و امتحان داده شود.

این فرمایشات به همراه تعابیر بلند مراجع معظم تقلید و علماء در مورد شخصیت و آثار ایشان، جای هیچ تردیدی باقی نمی­گذارد که طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری(ره) به عنوان یکی از مهمترین فعالیت فوق برنامه، نقش مؤثری در افزایش توان دینی، علمی و منطقی طلاّب دارد.

از این رو دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری(ره) معاونت تهذیب حوزه­های علمیه آمادگی دارد همکاری لازم را در اجرای این برنامه در  مدارس علمیه سراسر کشور داشته باشد.

امیداست این طرح نقطه آغاز بلکه گام بلندی در جهت تحقق اهداف مقدس حوزه علمیه و استمرار خط نورانی عالمان بیدار تشیّع باشد. ان شاءالله

برادران عزیز می توانند آیین نامه طرح را از لینک زیر دریافت کنند:

دریافت
عنوان: آیین نامه طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی