محمدجعفر جوشن
محمدجعفر جوشن
امام علی (ع):
نمی بینی نادان را مگر این که کارش یا افراط است و یا تفریط
نهج البلاغه، حکمت 70
محمدهادی علی بابایی
مهدی صنعتی
علی عزیزی
آرشام بهمن نژاد
علی قنبری
محمدجواد مردانی
سیّد مصطفی حسینی
سیدمحمدجواد مشکات
غلام رضا زارع قشلاقی
حسین سلطانی
علی قنبری کوهنجانی
مهدی دهقان سیمکانی
سلسله جلسات رویش با رویکرد مشارکت طلاب محترم مدرسه علمیه مبارکه نخبگان یک در تعیین چشمانداز این مدرسهی علمیه و شاخصهای طلبه و مدرسه علمیه ممتاز و نخبه، طراحی و در قالب کرسیهای آزاداندیشی به اجرا رسیدهاست.
در این برنامه که با حضور مدیریت و معاونین مدرسه، سهشنبه شبها در نمازخانه مدرسه برگزار میشود در 10 محور پیشنهادی به هماندیشی می پردازند.
محورهای پیشنهادی جلسه چهارم از این قرار است:
- دغدغه طلاب مدرسه علمیه نخبگان چه چیزهایی باید باشد؟
- شاخص های نخبگی در طلاب و حوزه علمیه چیست؟
- چشم انداز جایگاه مدرسه علمیه نخبگان در افق 1404 چیست؟
- مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله) از حوزهها چیست؟
- نقش طلاب حوزه علمیه نخبگان در تولید علم و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) چیست؟
-
پیشرفت حوزه در گرو داشتن برنامه ی علمی است
- کنترل کلاس ها در وادی کیفیت و نظارت بر عملکرد اساتید و طلاب
- ادامه و افزودن کیفیت امتحانات جامع هفتگی
- آشنایی با ادارات و نهادهای مختلف شهر شیراز
- در کلاس ها هدف درک و فهم مطلب باشد و نه عبارت
- به لحاظ معنوی ضعیف هستیم
- حضور دوستان در محافل هیات و جلسات انس با اهل بیت برگزار شود
- در کنار برنامه ریزی برای درس، توجه جدی و بیشتری به مسایل معنوی در مدرسه بشود.
- در برنامه های مدرسه نیاز به همراهی تشویق و تنبیه با یکدیگر است
- از جمله تشویق ها می تواند تعطیلی پنج شنبه ها به دلیل برقراری امتحانات جامع باشد.
- دوستان برای تاثیرگذاری بیشتر باید اسلام را به خوبی بشناسیم و عامل باشیم تا بتوانیم اخلاق، فردیات و جامعه خود را اصلاح کنیم
- افق دید ما باید مدیریت جهانی باشد چرا که رهبران ما این گونه افق دارند و این گونه جهت دهی می کنند.