حوزه علمیه نخبگان یک

تحت اشراف نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز

نجاح
نجاح
نجاح

حوزه علمیه نخبگان یک

تحت اشراف نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز

یادداشت
رواق حدیث
  • افراط و تفریط

    امام علی (ع):

    نمی بینی نادان را مگر این که کارش یا افراط است و یا تفریط

    نهج البلاغه، حکمت 70

پوستر
  • محفل انس با قرآن به مناسبت اعیاد شعبانیه
دیدگاه
طبقه بندی موضوعی
رویش
  • دانلود رویش نخست
رسش
  • پیش شماره نخست رسش منتشر شد
اخبار عمومی

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۱۹ ب.ظ

حضرت آیت الله ایمانی پس از بازدید از حوزه علمیه نخبگان 1 شهرک گلستان شیراز، در جمع طلاب این حوزه با اشاره به فرمایش امام حسین علیه السلام (المعروف بقدر المعروفه) تصریح کردند: خوبی هایی که به افراد داده می شود به اندازه معرفت و شناخت آنهاست و هرقدر انسان شناخت و معرفت بالاتری داشته باشد آنچه به او داده می شود زیادتر می گردد.

امام جمعه شیراز منظور امام حسین علیه السلام داده های الهی، هدایت، راهنمایی به سمت خیر و خوبی، دست افراد را گرفتن و راه درست نشان دادن دانستند و افزودند: اینها نعمت های پایدار الهی است زیرا نعمت های معنوی دوام و بقا دارد و بقیه نعمتهای مادی ناپایدار هستند.

حضرت آیت الله ایمانی خطاب به طلاب فرمودند: شما در مسیر معرفت و مسیر بالا بردن آگاهی و شناخت هستید و باید با تلاش و کوشش این راه را طی کنید تا بتوانید به تازه های جدیدتری برسید.

امام جمعه شیراز در ادامه عنوان کردند: مسیر طلبه، روحانی و جویای علوم دینی مسیر معرفت است و وقتی مسیر این باشد داده های الهی در این مسیر شامل حال شما می شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس لازمه رسیدن به معرفت و شناخت را کنکاش در خود دانستند و بیان داشتند: اگر واکاوی و واررسی نباشد نمی توانیم به جایی برسیم. و واکاوی و واررسی خودمان یعنی مراقبت و مواظبت از خود داشتن، برای رسیدن به کمال ضروری است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۸
حوزه علمیه نخبگان یک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی